Search

Utmana din affärsidé

Utmana din affärsidé

Går du och bär på en idé som kan leda till ett nytt företag? Det finns alldeles för många goda idéer som bör få en chans. Vi hjälper dig att avgöra om din idé är värd att satsa på. Låt inte drömmen stanna i byrålådan!

I första steget får du tillsammans med en affärscoach utmana din affärsidé. Då får du identifiera behov, målgrupp och fundera vidare på hur du bäst når dina kunder.

· Finns det en kund?
· Vilka behov har kunden?
· Vad erbjuder du som svarar mot kundens problem?
· Hur ska du nå kunden?
· Hur ska du ta betalt?
· Varför ska kunden välja just ditt erbjudande?
· Vad är ditt mål med företaget?

Första steget med att utmana affärsidén är kostnadsfri och antagning sker löpande. Anmäl dig till ”Utmana din affärsidé” genom att fylla i formuläret nedan eller skicka in det här dokumentet.

Efter första steget går det att söka vidare till Företagsinkubatorn.

OBS! Din ansökan behandlas konfidentiellt och tas endast emot av Christina Sjöberg eller någon annan av oss som jobbar med affärsutveckling. Vi arbetar under sekretess.

Anmälningsformulär

  • 1. KONTAKTUPPGIFTER
  • Team
  • T.ex. personkontakt på ALMI, Nyföretagarcentrum, revisionsföretag, bank, etc.
  • 2. MÅL
  • T.ex. tillverkning i A-stad med 12 anställda och 25% exportförsäljning med mig själv som säljinriktad VD.
  • 3. BESKRIV AFFÄRSIDÉN
  • Beskriv kortfattat din produkt/ tjänst. Vad uppfyller den för problem eller behov?
  • Vilka är dina tänkta kunder? Hur stor är marknaden? Var finns den?
  • Hur tänker du sälja din produkt/tjänst på marknaden (t ex via återförsäljare, direkt till konsument, via butik, internet osv) Inom vilket geografiskt område och bransch ska produkten/tjänsten säljas?
  • Vad är unikt med ditt erbjudande? Vilka fördelar finns? På vilket sätt skiljer den mot de befintliga produkter som finns på marknaden idag? Vilka konkurrenter finns på marknaden idag?

Christina Sjöberg

Ansvarig Idéjakt & Kommunikation

070-352 31 98

Företagsinkubatorn

Vill du utveckla din affärsidé till ett framgångsrikt företag? Den som har en ny affärsidé och ambitionen att låta den utvecklas och växa, upptäcker snart att det finns mycket att ...

Läs mer