Lyckas med kommunikation och marknadsföring i livsmedelsbranschen
2024-04-22 kl. 09.00 - 16.00
MURBOANNAS MEJERI, CAFE & GÅRDSBUTIK
22
apr
En dag med fokus på konceptutveckling, kommunikation och marknadsföring för livsmedelsföretag.
Välkommen till en heldag om kommunikation och marknadsföring med fokus på hållbarhet. Under dagen kommer vi att utforska kunskap om hållbarhetsutmaningarna inom livsmedelssystemet och skapa en grund för utvecklingen av konkurrenskraftiga koncept.
Om föreläsarna
Anna-Maria Spaniol, Verksamhetschef Hallands Matgille är en strateg, kreatör och affärsutvecklare. Anna-Maria är marknadsekonom och har jobbat i byråvärlden i många år innan hon kunde kombinera kärleken till maten med sitt driv för utveckling, i just Matgillet.
Helena Nöjd, PR – & kommunikationsansvarig Hallands Matgille är kommunikationsnörden som brinner för kraften i PR och det skrivna ordet. Hon är i grunden utbildad inom kommunikation och marknadsföring.
Program
09:00 Kaffe och smörgås
09:30 Föreläsningar med Anna-Maria Spaniol och Helena Nöjd, Hallands MatGille
Att kommunicera hållbarhet som livsmedelsföretagare. Hur lyfter du ditt hållbarhetsarbete kommunikativt? Anna-Maria och Helena berättar om hur Hallands Matgille arbetat med hållbarheten som grund och lyfter goda exempel på lyckad hållbarhetskommunikation.
Konceptutveckling för hållbara erbjudanden. Vilka är framgångsfaktorerna för dig som livsmedelsföretagare? Hur bygger man ett starkt varumärke? Så lyckas du paketera, konceptualisera och marknadsföra din produkt, din plats och dig själv. Vi får lyssna till Helena & Anna-Maria som med inspirerande exempel från halländska livsmedelsföretag lär oss paketera våra erbjudanden.
12:00 Lunch
13:00-16.00 Workshop – Konceptualisering och marknadsföring. Hur kan jag som livsmedelsproducent utveckla mitt erbjudande och nå ut till rätt målgrupp?
Plats: Murboannas Mejeri, Butik och Café, Murbo 8A, 781 97 Borlänge
Kostnad: 300 kronor. Utebliven medverkan debiteras.