Webbinarium; Att växa som startup!

Webbinarium; Att växa som startup!

2023-11-23 kl. 14:00 - 17:00

Online

23

nov

Tillväxtstrategi med RECURO – Så går du från 0 till 100 kunder/användare  

Välkommen till en eftermiddag tillsammans med Jonas Åström och Emilia Brandt från Recuro. Temat är tillväxtstrategi – hur du planerar och operativt jobbar för att din startup ska nå en tänkt marknad, kund och användare. Under webbinariet kommer vi djupdyka i hur du som entreprenör kan gå från 0 till 100 kunder. Vi inleder med en orientering i tillväxtstrategi för att sedan titta på konkreta marknadsföringskampanjer – en överblick med djup helt enkelt!

Detta webbinarium riktar sig för startups som deltar i Dalarna Science Parks inkubatorprogram.

Föreläsare 

Jonas Åström, grundare av Recuro  är elektroingenjör och ekonom, med bakgrund som produktutvecklare, analytiker, mediechef och företagsledare. Han specialiserar sig på prissättning, kvantitativ analys och organisation. Jonas hjälper bolag inom alla branscher att bygga och växa med återkommande intäkter som intäktsmodell, subscription-affärer.

Emilia Brandt, CCO på Recuro och är utbildad marknadskommunikatör. De senaste 10 åren har Emilia arbetat med strategisk och operativ marknadsföring på såväl SaaS-bolag som byråer. Via Recuro, har Emilia hjälpt en mängd SaaS-bolag, nystartade och etablerade bolag, att hitta sin konkreta kommersiella strategi och hjälpt dem att driva tillväxt i praktiken.

Program 

Orientering – Recuros ramverk för tillväxt av subscription-baserade bolag: Vi ger en överblick av hur en affär med återkommande intäkter är uppbyggd. Vilka delar behöver vara på plats för att du ska kunna skala ditt bolag med återkommande intäkter och vad kan man rent krasst strunta i.
Tillväxtstrategier- och modeller:  Vad finns det för olika alternativ att ta i beaktning när det har blivit dags att skala och hur ska du veta vilken strategi som passar ditt bolag bäst?

Case – Du behöver inte alltid ha enorma budgetar för att lyckas. Vi ger tips och exempel på hur du kan börja i liten skala för att hitta den mest kostnadseffektiva tillväxtstrategin – vi täcker alltifrån Lead-kampanjer och partnerskap till konkret copy (texter) och budgetar.

Erfarenheter – Vad finns det för misstag att undvika och vad kan vi lära oss av andras resor?

Uppsamling och avslut – Vi rundar av med en summering samt frågestund och diskussion.

 

Värm upp innan med en övning! 

För att eftermiddagen ska bli så givande och interaktiv som möjligt så önskar vi att alla tar fram ett exempel på ett relaterat bolag som verkar ha lyckats skala sig på marknaden. Ni kanske kan hitta en konkurrent eller peer, i Sverige eller utomlands, som gör något liknande som ni gör. Hur verkar dom ha gått tillväga för att växa och vad kan deras strategi vara?

 

Anmälan