Förpackningsdesign med fokus på dryck för den asiatiska marknaden

Förpackningsdesign med fokus på dryck för den asiatiska marknaden

2022-03-31 kl. 9:30 - 11:30

Online

31

mar

Välkommen till ett webinarium om asiatisk och kinesisk marknads- och designkultur riktat till företag i dryckesbranschen. Fyra asiatiska varumärkesexperter berättar om ett designcase vardera för att illustrera hur arbetet med att utforma utseendet på produktförpackningar och reklammaterial går till. 

Att exportera och sälja produkter till Asien generellt, och specifikt Kina, kan vara en stor utmaning om man inte vet vad som triggar konsumentens köpbeteende. Vid det här tillfället fokuserar vi på hur alkoholhaltiga drycker bör designas och förpackas, både som produkt och som koncept.

Du får bland annat veta

  • Hur du positionerar ditt varumärke på den asiatiska och kinesiska marknaden
  • Hur du väljer målgrupp bland 1,4 miljarder människor
  • Hur du kan göra en marknadsanalys
  • Hur du utformar din ”Brand Story” för att attrahera asiatiska och kinesiska konsumenter

*Experterna talar kinesiska vilket simultantolkas till engelska.

Föranmälan till webbinariet har stängt.

 


Webinariet ges i samarbete med Enterprise Europe Network i Dalarna och Gävleborg samt Qingdao and Chengdu i Kina.

Tips till dig som vill sälja varor eller tjänster till ett annat land

Att bredda sin verksamhet utanför Sveriges gränser är ett bra sätt att växa på som företag. 1993 öppnades Europa inre marknad och Sverige kunde även börja nyttja EUs handelsavtal. Idag...

Läs mer

Marie Ericson

Projektledare Enterprise Europe Network

070-621 12 46